lees artikel >

Overgeïnformeerde klant zoekt houvast bij adviseur

November 2011    AM plus Magazine

De nieuwe intermediair denkt als een adviseur. Dat aan een adviseur andere eisen worden gesteld als aan een verkoper, betekent niettemin dat ook een adviseur financieel beloond wil worden voor zijn inspanningen.


lees artikel >

Welke doelgroepen passen bij het intermediair?

Oktober 2011    VVP

Internet is hot maar zijn online verzekeraars werkelijk een bedreiging voor het intermediair? Verzekeringen worden nog steeds voor een belangrijk deel door (on)afhankelijke tussenpersonen verkocht


lees artikel >

Waarom start intermediair geen vergelijkingssite?

Mei 2011   VVP

Tam. Zo noemt René Teuwen de huidige reclame-uitingen van verzekeraars en andere financiële instellingen. Desondanks ziet de Teuwen interessante ontwikkelingen.


lees artikel >

Naar Brits voorbeeld; vergelijkingssite

Mei 2011    InFinance

De financiële markt in het Verenigd Koninkrijk loopt in veel opzichten enkele jaren voor op die in ons land. Wat kunnen we dus van onze overzeese buren leren als het gaat om de opkomst (en ondergang) van vergelijkingssites?


lees artikel >

Foutloos werken is nieuwe eis aan serviceprovider

Mei 2011    VVP

Hoewel veel intermediairs ook bij schadeverzekeringen de toegevoegde waarde van serviceproviders duidelijk inzien bewegen ze niet. Dit blijkt uit onderzoek dat TeuwenSchouten in opdracht van Nedasco onder intermediairs heeft gehouden.


lees artikel >

Eén op de drie sluit autopolis online

Mei 2011    AM Web

Meer dan de helft van alle Nederlanders gaat voor een nieuwe autoverzekering eerst het internet op om aanbieders met elkaar te vergelijken.


lees artikel >

‘Klant kikt op auto, niet op verzekering’

Oktober 2010    VVP

De klant ervaart dienstverlening van banken en verzekeraars als ondersteunend, dus als faciliteit en niet als prioriteit.


lees artikel >

LTC-markt biedt kansen

Oktober 2010    InFinance

De kosten van de gezondheidszorg rijzen in de toekomst de pan uit. Is de tijd rijp voor een long-term care verzekering? Wij denken van wel. Artikel over de impact van LTC op de samenleving.


lees artikel >

‘AFM en Radar houden branche onder de loep’

Juni 2010    InFinance

Artikel over meer aandacht voor relevantie.


lees artikel >

ACTYS Vastgoed

Juni 2009    Adformatie

TeuwenSchouten ontwikkelt de nieuwe strategie en communicatie materialen voor Actys Vastgoed.


lees artikel >

Inzicht in verval in levenportefeuille

Oktober 2009    VB

Elke intermediair en verzekeringsmaatschappij kent het probleem verval in de levenportefeuille.


lees artikel >

Rechtsbijstand niet per se in natura

September 2009    InFinance

Rechtsbijstandverzekeringen worden geassocieerd met uitvoer in natura. Volgens onderzoek van TDM bestaat er een markt voor een dekking die uitkeert in geld.


lees artikel >

Consumenten geven eigen bank een 8

Augusus 2009    De Financiële Consument

Onderzoek naar merkbeleving van de klant, door René Teuwen (TDM) en Michel Bres (E-Profile Marketing).


lees artikel >

Heeft de bank wel een eigen identiteit?

Mei 2009    BankingReview

Onderzoek naar merkbeleving van de klant, door René Teuwen (TDM) en Michel Bres (E-Profile Marketing).


lees artikel >

‘Verzekering voor vrouwen ontgroeit handtasjesdekking’

Januari 2009   InFinance

Een vrouw denkt niet na, een vrouw denkt voor. Dat is het grote verschil tussen mannen en vrouwen.


lees artikel >

Haal de ‘lost generation’ binnen!

December 2008    VB

Met de brief op VBnet.nl.


lees artikel >

Opvallend betrouwbaar.

November 2008    InFinance

Artikel over onderzoek t.o.v. merken onderzoek uit 2004.


lees artikel >

Wat kost een goede lead?

November 2008    VB

Met de brief op VBnet.nl.


lees artikel >

‘Crisis blijft nog ver van bed’

November 2008    Algemeen Dagblad

Artikel in Algemeen Dagblad; voorlopige uitslag van Merkenonderzoek 2008.


lees artikel >

Help Us To Help You.

September 2008    VB

Met de brief op VBnet.nl.


lees artikel >

Het hele jaar in beweging.

Juli 2008    VB

Met de brief op VBnet.nl.


lees artikel >

Prijs je rijk.

Juni 2008    VB

Met de brief op VBnet.nl.


lees artikel >

Maak uw rol als adviseur waar.

Mei 2008    VB

Met de brief op VBnet.nl.


lees artikel >

Neem uw website serieus.

April 2008    VB

Met de brief op VBnet.nl.


lees artikel >

Vergrijzing en de adviespraktijk.

Maart 2008    VB

Themakatern. Ondernemerschap’ met de brief op VBnet.nl.


lees artikel >

Verzekeraars laten geld op straat liggen.

Februari 2008    AdfoResult

Interview door Jan van Helsdingen met Pieter Walhof en René Teuwen.


lees artikel >

Informeer uw relaties over banksparen.

Februari 2008    VB

Met de brief op VBnet.nl.


lees artikel >

Is E (n)iets voor U?

Januari 2008    VB

Column van René Teuwen voor alle intermediairs.


lees artikel >

“Vooraf nadenken over afbreukrisico financieel product”.

Oktober 2007    VB

Artikel waarin René Teuwen pleit voor het opstellen van PR-plannen.


lees artikel >

Provisie nog jaren de dominante beloningsvorm in MKB Schade.

Oktober 2007    InFinance

Rubriek: Make a Point.


lees artikel >

Is het oorlog tussen verkoop en marketing?

Oktober 2007    VB

Column van René Teuwen voor alle intermediairs.


lees artikel >

Oorlog marketing en verkoop?

Oktober 2007    Adformatie

Vakliteratuur op het gebied van reclame, marketing en media.


lees artikel >

Goede processen leveren extra geld op.

Augustus 2007    VB

Artikel van René Teuwen.


lees artikel >

De internet golf is pas net echt begonnen.

Mei 2007    VB

Artikel van René Teuwen over Senioren en Seniorenweb.


lees artikel >

Eigen klant is goud waard.

Januari 2007    VB

Interview met René Teuwen.


lees artikel >

Zet directwriters op een onoverbrugbare achterstand.

November 2006    Het Verzekeringsblad

Interview met René Teuwen.


lees artikel >

“Algemene Voorwaarden en de Wfd’.

Augustus 2006    VB Net

Artikel door Jan Oosterbroek van O&O Legal Business en Support over het onderzoek hoe het intermediair aankijkt tegen de algemene voorwaarden in het kader van de Wfd. Het onderzoek is uitgevoerd door TDM.


lees artikel >

“Presenteer het ontastbare financiële product zo tastbaar mogelijk’.

Augustus 2006    VB Net

Rubriek voor de intermediair met praktische tips en concrete handleidingen voor zeer doelgerichte kleinschalige marketingacties.


lees artikel >

De Leeuwenkuil.

April 2006    De Leeuwenkuil

Rubriek: Voor de leeuwen geworpen. Generali Intern magazine. Een artikel over de tot stand gekomen samenwerking TDM (onderdeel van TeuwenSchouten) en Generali.


lees artikel >

“De meeste opdrachtgevers waarderen direct mailings wél”.

Maart 2006    VB

Rubriek voor de intermediair met praktische tips en concrete handleidingen voor zeer doelgerichte kleinschalige marketingacties.


lees artikel >

ELQ hypotheken ‘Beste hypotheekproduct van het jaar 2006’.

Februari 2006    VB

Artikel van de verkiezing van het IIR hypotheekproduct van het jaar 2006.


lees artikel >

Nieuwe campagne ELQ hypotheken.

Februari 2006    VVP

TDM bv (onderdeel van TeuwenSchouten) verzorgt voor ELQ hypotheken campagne 2006.


lees artikel >

Generali genomineerd met No-Claim beschermer actie.

Oktober 2005    VVP

Artikel over de drie nominaties voor de Financlal Marketing Award 2005.


lees artikel >

Generali genomineerd met No-Claim beschermer actie.

Augustus 2005    VB

Artikel over de drie nominaties voor de Financlal Marketing Award 2005.


lees artikel >

Na de overtuiging komt de marketingkennis!

Mei 2005    VB Net

Rubriek voor de intermediair met praktische tips en concrete handleidingen voor zeer.


lees artikel >

In de marketing is overtuiging belangrijker dan kennis!

Januari 2005    VB Net

Artikel voor VB Net.


lees artikel >

Pick your choice

Oktober 2004    VB Magazine

Tips voor het kiezen van het juiste communicatiebureau.


lees artikel >

Mailing zoekt jong stel.

Oktober 2004    Printbuyer

Artikel over de toepassing van Full Colour Direct Marketing (FCDM)Winnaar Gouden Z voor Innovatie 2004.


lees artikel >

Als een verzekeraar direct gaat…

December 2004    InFinance

Ondervindt een intermediairmaatschappij nu echt nadeel van het ‘direct gaan’ of werkt het juist in zijn voordeel?


lees artikel >

Rubriek 3 over 6: Bank zoekt klant M/V

Oktober 2004    Adformatie

Artikel over onderzoek ‘Financiële merken in de financiële dienstverlening.


lees artikel >

Financiële merken werken te weinig aan eigen identiteit.

Oktober 2004    Assurantie Magazine

Artikel over onderzoek ‘Financiële merken in de financiële dienstverlening.


lees artikel >

Financiële merken uitwisselbaar

September 2004    Adformatie

Artikel over onderzoek ‘Financiële merken in de financiële dienstverlening.


lees artikel >

Consument herkent waarde van verzekeringsmerken niet

September 2004    VB

Artikel over onderzoek ‘Financiële merken in de financiële dienstverlening.


lees artikel >

Meer kleur in direct mail.

April 2004    Adformatie

Artikel over FCDM in direct mail


lees artikel >

Merkcampagne vaak gericht op verkeerde waarden.

September 2004    VVP

Artikel over onderzoek ‘Financiële merken in de financiële dienstverlening.


lees artikel >

De markt voor de ‘babyboom’-generatie groeit.

November 2003    Het Verzekeringsblad

Doelgroepstrategie voor de 50-plus markt


lees artikel >

De 50+ markt

Oktober 2003    VB

Effectieve strategiëen voor de ATP om succesvol op de 50+ markt te opereren.


lees artikel >

It’s a generation thing

Januari 2003    Argent

Generational attitudes don’t just apply to the grey market, argue Edgar Keehnen and René Teuwen.


lees artikel >

Communicatie essentieel onderdeel bij direct marketing

November 2002    VB Magazine

Diverse tips en punten door René Teuwen tijdens de VB-Semniar sessie uiteen gezet.


lees artikel >

Pick your choice

Oktober 2002    VB Magazine

Tips voor het kiezen van het juiste communicatiebureau.


lees artikel >

Campagne Amev nog niet stormbestendig

Oktober 2002    Assurantie Magazine

Artikel over de actiecampagne voor Amev intermediairs.


lees artikel >

Het gerucht gaat…

September 2002    VB Magazine

Artikel over de actiecampagne voor Amev intermediairs.


lees artikel >

“life before 50 is nothing but a warm-up”

September 2002   VVP

De babyboomer: booming markt voor financiële dienstverleners


lees artikel >

CAO’s in en buiten de polder

September 2002    Praktijkblad Arbeidsvoorwaarden

Boekbespreking


lees artikel >

CRM, het systeem of de organisatie?

Mei 2002    VB

IJzersterke discipline en grote betrokkenheid om CRM volledig uit te buiten.


lees artikel >

Kans of bedreiging?

Mei 2002    VVP

De financiële bijsluiter.


lees artikel >

Digitaal avontuur

April 2002   InFinance

Meer winst uit uw internetsite.


lees artikel >

In de afgelopen twintig jaar meer veranderd dan 200 jaar daarvoor

April 2002    VVP

De gevolgen of kansen voor de Nederlandse markt.


lees artikel >

Nieuw Nederlands Geld

April 2002    Het Financieele Dagblad

Veel banken en verzekeraars laten kansen voorbijgaan door zich niet echt in allochtonen te verdiepen.


lees artikel >

Verzekeren is niet leuk

Maart 2002    InFinance

Verzekeren is per definitie niet leuk. Althans dat vindt de consument. Waarom zouden adviseurs zich dan nog langer inspannen om verzekeren aantrekkelijk te maken.


lees artikel >

Internet als warme deken

Februari 2002    AdfoWeb

Traditionele verzekeraar voert online campagne.


lees artikel >

Crux van marketing blijft kennis van de klant

Mei 2001   VVP

Module geeft intermediair volledige regie over eigen site.


lees artikel >

CRM, het systeem of de organisatie?

Juni 2000    Het Assurantie Magazine

Smart Web: communicatie via internet voor tussenpersonen.


lees artikel >

Bankiers steken hun licht op bij retailer

April 2000   Het Assurantie Magazine

In het gevecht om de klant klopt de bankier aan bij de supermarkt om de hoek.


lees artikel >

TDM blaast oud marketingconcept voor intermediair nieuw leven in

Augustus 1997   Het Assurantie Magazine

TDM (onderdeel van TeuwenSchouten) heeft een marketingconcept (her)ontwikkeld waarmee het intermediair enerzijds een beter inzicht in het eigen opdrachtgevers bestand krijgt en anderzijds een extra omzet kan genereren.